תושב מירב שביתו נפגע מירי: "אם לא נתעורר נגיע ל-7 באוקטובר הבא"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 06.02.24

מחבלים ירו הבוקר לעבר בית בקיבוץ מירב בנס באירוע לא נפגעים אך נגרם נזק לבית. כוחות ביטחון שהיו במרחב הגיבו בירי לעבר מקור הירי ופתחו בסריקות אחר המחבלים.

אורן הניג, בעל הבית שנפגע מהירי סיפר: "הייתי בדרכי חזרה לעוטף למילואים אחרי כמה ימים בבית וקיבלתי הודעה בוצאפ המשפחתי עם תמונות של הפגיעה בבית והבנתי שקרה אירוע. היה לנו נס כי הבת שלי ישבה כמה מטרים מחלון הבית שהקליע פגע בו. אנחנו מודאגים וחוששים איך ממשיכים מפה. זה לא הפתיע אותי כי הירי בעבר כבר פגע בבתים של שכנים שלנו אבל זה קרה לפני 4-5 חודשים ולדאבוננו כנראה שאנחנו מחפשים את השקט ולא את הביטחון".

"זה שיתפסו את החולייה שעשתה את זה לא נותן ביטחון, צריך לקחת את הנשקים של מי שרוצה לירות בנו ולצערי בשנים האחרונות נתנו ליותר מידי אנשים להתחמש ולהיות מוכנים לדקת קריאה. אנחנו נמצאים 300 מטר מג'ילבון שיש בו המון נשקים ואנחנו חוששים שהם תוך דקות יכולים להגיע אלינו ליישוב. אחרי ה-7.10 לצערי הרב יש עדיין אנשים שחושבים שזה לא יכול לקרות גם פה. אם לא נשנה את הקונספט הזה ולא נבין שכל עוד יש שם נשקים הם יכולים להגיע למירב, נתניה וכפ"ס ואם יש נשק לאויב שלנו הנשקים האלה יופנו אלינו ואם לא נדאג שלא יהיו נשקים אז אנחנו נמצא את עצמנו ב-7.10 הבא".

קרא עוד

דובר היישוב, ניצן אבירן התייחס גם הוא לאירוע הבוקר: "אנחנו לא מופתעים כי אנחנו יודעים שיושבים מי יושבים מאחורי הגדר, מה שקרה הבוקר מוכיח שהניסים עדיין פה כי בבית היו אמא וילדות. אני יודע שהצבא פועל בג'נין ובמרחב כולו, אנחנו שומעים מידי יום יריות ופיצוצים במרחב שמוכיח לנו שהצבא פועל ועדיין זה לא הרמטי כי עובדה שירו הבוקר. מחודש אפריל 2023 היו 15 אירועים של ירי לעבר היישוב. בחלק מהמקרים הירי יותר עמוק מקו הבתים הראשון".

"הירי הזה זה לא משחק, זה ניסיון לפגוע בנו, אנחנו מנסים עדיין להבין איך יכול להיות שלמרות הפעילות הצבאית במרחב עדיין יורים עלינו. יש פה דברים שצריך ללמוד ולהבין כיצד לפעול. אנחנו אומרים לצבא שאנחנו לא מוכנים לעבור לסדר היום ולקוות שהניסים ימשכו. זה אירוע דרמטי ומאוד משמעותי שמפר את השלווה ואת הידיעה שאנחנו יכולים לחיות פה בשלום. הקליע הזה שנחת בסלון ביתם של הניג אם היה פוגע במישהו הוא היה הורג אותו ואנחנו חיים פה מנס לנס אבל אנחנו לא יודעים מה מכסת הניסים שעומדים לרשותנו".