הסלמה ביטחונית בגלבוע: ירי בוצע לרם און ופגע בבית. נציגי קיבוץ מירב פגשו את יו"ר ועדת חוץ וביטחון

רותם אטיאס | חדר החדשות | 06.10.23

דאגה ביישובי הגלבוע לאחר עוד לילה של ירי לעבר בתים ביישוב. אחרי האירוע בקיבוץ מירב הלילה פגעו כדור בבית ביישוב רם און. בהודעה שפרסמה הלילה המועצה נמסר כי ביישוב נשמעו קולות ירי וזוהתה פגיעה בבית. צוות כוננות היישוב בפיקוד הרבש"צ, הוקפץ לעבר האזור ממנו נשמע הירי, והוא מבצע סריקות ביישוב ביחד עם כוחות הביטחון.

עוד על פי הודעת המועצה: "צה"ל ביצע סריקות בשטחי הרשות הפלסטינית. ראש המועצה, עובד נור הצטרף לכוחות המבצעים סריקות ברם און. הציבור מתבקש לגלות ערנות ולדווח על כל חשד".

נציין כי הכדור שפגע בבית ובתמונות שהופצו ברשתות החברתיות נראית מיטת תינוק כשעליה שברי זכוכית. באירוע לא היו נפגעים.

האירוע ברם און מגיע כמה ימים אחרי הירי לעבר קיבוץ מירב שהוביל לפגיעה בבית, ולירי שנשמע ברחבי הקיבוץ גן נר שלא הוביל לנפגעים או נזק.

בשל ההסלמה הביטחונית הודיע לפני כניסת השבת יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין שנפגש עם נציגי קיבוץ מירב. בהודעה שפרסם כתב: "אירחתי היום חברים יקרים מקיבוץ מירב, שבאו לשתף בתחושות שלהם בנוגע למציאות חייהם ובקרוב גם אצא, יחד עם ראשי השדולה לארץ ישראל לסיור בשטח ולפגישה עם תושבי הקיבוץ. מציאות בה תושבים ישראליים נמצאים תחת אש אינה מקובלת והיא לא תעבור ללא תגובה".

קודם למפגש שיגרה חברת הכנסת, קטי שטרית מכתב דחוף לח"כ אדלשטיין ובו דרישה לכינוס דיון דחוף בעניין המצב הביטחוני בגזרת קיבוץ ׳מירב׳ שבגלבוע.

במכתב שהפנתה ליו"ר הוועדה אדלשטיין כתבה: "בחצי שנה האחרונה, תושבי קיבוץ ׳מירב׳ שבגלבוע נתונים למצב בטחוני קשה, במסגרתו מדי יום ישנו ירי גובר ובלתי פוסק לעבר בתיהם של תושבי הקיבוץ מצד גורמים עוינים בכפר ג׳ילבון שמעבר לגבולות הקו הירוק. אזרחי ישראל המתגוררים באזור חבל ארץ זה שנמצא בתחומי הקו הירוק, נתונים לסכנת חיים מתמדת, ונאלצים להתמודד בעצמם עם ההגנה על הגבול, ועל חיי אדם. מעבר לסכנה הביטחונית, עולה גם הסכנה לנטילת החוק לידיים ותוצאות הרסניות אף יותר ללא התערבות מדינית צבאית הולמת. לא ארפה עד שתושבי הקיבוץ יוכלו לישון בשקט בלילה!״.