חשד לירי לעבר היישוב גן נר, התושבים נדרשו להגביר עירונות

קול רגע
חדר חדשות | 03.10.23

ההסלמה הביטחונית בגלבוע: הודעה מיוחדת שיצאה מטעם המועצה האזורית קראה לתושבים לגלות עירונות בעקבות דיווחים על שמיעת ירי מנשק אוטומטי ברחבי האזור. בהודעה שיצאה מטעם המועצה נמסר: אירוע חריג בגן-נר: מעדכנים כי בדקות האחרונות נשמעו קולות ירי אוטומטי בישוב. צוות כוננות הישוב בפיקוד הרבש"צ, הוקפץ לעבר האזור ממנו נשמע הירי, והוא מבצע סריקות בישוב ביחד עם כוחות הביטחון. נכון לעכשיו לא נמצאו פגיעות כלשהן. במקביל, צה"ל מבצע סריקות בשטחי הרשות הפלסטינאית הסמוכה (קו אווירי של כ-2 ק"מ מגן-נר). ראש המועצה הצטרף לכיתת הכוננות בגן-נר, וכרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבי גן-נר או ליישובים סמוכי גדר אחרים בגלבוע. הציבור מתבקש לגלות ערנות ולדווח על כל חשד. נוסיף ונעדכן ככל שיהיה צורך".

אירוע הירי האחרון לעבר היישוב התבצע בסוף חודש מאי האחרון אז כדורים פגעו בבית ביישוב ובנס לא היו נפגעים באירוע. כבר תקופה ארוכה ישנה התדרדרות ביטחונית באזור הגלבוע כשמפעם לפעם נעשים ניסיונות של מחבלים מאזור ג'נין לבצע ירי רקטי לעבר היישוב רם און. בחודשים האחרונים גם הישוב מירב, שבמועצה הסמוכה עמק המעיינות, סופג פיגועי ירי מהכפר הסמוך ג'ילבון כשרק לפני יומיים בוצע ירי מסיבי לעבר בית ביישוב.

נזכיר כי בשל האירועים הביטחוניים כבר בחודש יוני חתמו מספר יישובים במרחב על מכתב דחוף לשר הביטחון "להתעשת ולהפסיק להפקיר את חיי התושבים לטרור". על המכתב חתמו ראשי היישובים גן נר, רם און, מגן שאול, מלאה וגם היישוב מי עמי כשהחמישה הצטרפו לעשרות ראשי יישובים נוספים מאזור עוטף השומרון.