"כוחות הביטחון ידעו שצפוי ניסון פיגוע ופשוט ישבו וחיכו שזה יקרה, הם יודעים מי היורה ולא הורידו אותו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 15.02.24

הסלמה ביטחונית: עשרות תושבי קיבוץ מירב ירדו גם הבוקר לעבר גבול היישוב עם ג'ילבון כמחאה על אירועי הירי האחרונים. כזכור, אתמול נורה צרור ארוך לעבר בתי הישוב, זוהו פגיעות באחד הבתים בשכונה הפונה לכיוון הכפר. יש לציין שהירי היה בזמן תנועת האוטובוסים שמחזירים את ילדי בתי הספר לישוב, בנס לא היו באירוע נפגעים. אתמול בשעות אחר הצהריים עשרות רבות של חברי מירב ירדו לכיוון הכפר ג'ילבון בכדי למחות על התדרדרות המצב וכך עשו כאמור גם הבוקר.

ניצן אבירן, דובר היישוב מירב: "הבוקר לא בפעם הראשונה עשרות רבות של חברי קיבוץ, בוגרים, ירדו לכיוון הגדר עם כוונה ברורה לחצות את הגדר ולהגיע  לפאתי הכפר. לא בכוונה לעשות פרובוקציה או נזק לרכוש או אנשים כשהמטרה העיקרית היא למשוך תשומת לב כדי להגביר את הנוכחות הצבאית באזור. ברגע שאנחנו יורדים לכיוון הכפר פוטנציאל הנפיצות גדל ועל ידי כך יותר גורמי ביטחון מגיעים לאזור וזה מה שקרה היום. זה יקרה בכל יום כל עוד נרגיש שיש באזור פחות גורמי ביטחון והביטחון שלנו ושל החברים בקיבוץ מתערער. עד שלא תהיה פה הבנה שבלי שיש פה מספיק כוחות ביטחון שמגיבים על כל ניסיון ירי ומחשבה על ירי לא נחדל".

אתה אומר אנחנו מייצרים פרובוקציה כדי שישמרו עלינו.

"אנחנו מרגישים שיש סוג של ריפיון באופן חד וחלק אתמול כוחות הביטחון ידעו שצפוי ניסון פיגוע ופשוט ישבו וחיכו שזה יקרה וכשזה קרה לא הורידו את המפגע. יודעים מי המפגע ושמענו מכמה גורמי ביטחון שהם יודעים במי מדובר ולא הורידו אותו. אנחנו מרגישים שיש נחישות אבל היא לא מספקת. אנחנו עם 15 אירועי ירי ויש לנו מזל שאנחנו לא יודעים כמה ממנה עוד נשאר. אנחנו לא רוצים לחכות שזה יאזל ונבכה את מתינו".

אירוע רודף אירוע – קרא עוד

אתם דורשים מבצע צבאי?

"צה"ל יודע את העבודה ואנחנו רואים מה שהם עושים בדרום ובצפון כשהם רוצים לתת הם נותנים וכשהוא לא נותן כנראה שיש מי שרוצה למתן את הפעילות, לא יודע מי ומה  אבל בעבודות למרות שיש כוחות צבא בכפר ובמעטפת יש לנו שני אירועי ירי ופגיעות בבתים וילדה בת 9 שכפסע לא חטפה כדור בראש".

אתם אבל מסכנים את עצמכם באירוע הזה ולייצר אירוע גדול הרבה יותר

"אף אחד לא רוצה להיפגע אבל אנחנו מבינים שאם לא נעשה מעשה ורק נחכה שהדברים יקרו. הדם של האנשים חם, בפעמים הראשונות זה היה קו בתים ראשון בשני האחרים האחרונים זה כבר קו בתים שלישי עם עשרות רבות של משפחות".

אתם מנסים גם לפעול פוליטית?

"כמובן שראש המועצה בעניין הוא נחוש ופועל, יש כיתת כוננות של הקיבוץ של הזמן על מדים. אין צורך לסיוע של כיתות כוננות אחרות, יש כוחות צה"ל באזור אבל זה לא מספיק כי אם למרות כל הכוחות עדיין יש מי שמסוגל להרים נשק ולהוריד מחסנית שלמה על קיבוץ מירב כנראה שזה לא מספיק. אנשים שירדו היום הבינו שאם הם לא עושים מעשה הם עשויים למצוא את עצמם הולכים למקום אחר על ההר והמבין יבין".